“Hart But But” da Carsten Maschmeyer, Trafik Işık Hükümetini Almanya'daki otomobil endüstrisinin durumu için suçluyor ve Trump'ı Amerika Birleşik Devletleri'nin kendini ilan eden imparatoru olarak görüyor. Siyasi iktisatçı Maja Göpel çelişiyor: Trumps-Zoll politikası sadece bir saptırma manevrasıdır.
Friedrich Merz'in 6 Mayıs'ta Şansölye seçilmesi iyi bir hafta sürüyor. SPD üyeliği oyu olumlu olması ve Sosyal Demokratların koalisyon anlaşmasını kabul etmesi şartıyla. Bu haftanın başında, CDU ve CSU bakanlarını duyurdu. Moderatör Louis Klamroth Pazartesi akşamı konuklarıyla ekonomiye bir göz atıyor ve gruba “Merz iş yapabilir mi?”
Ekonomik İşler Bakanlığı göreviyle ilgili olarak, küçük bir sürpriz vardı: Katherina Reiche (CDU) yeni ekonomik işler bakanı olmak. Halen E.ON kızı West Energy'nin başkanıdır ve zaten 1998'den 2015'e kadar Alman Bundestag'ın bir üyesiydi. Daha sonra Genel Müdür olarak Yerel Şirket Derneği'ne (VKU) taşındı. Şimdi siyasi Berlin'e geri dönmeli.
TV biçiminde girişimci ve yatırımcı Carsten Maschmeyer, “The Lion's Den”, bunun özgeçmişine göre iyi bir karar olarak görüyor. “Siyasi sirk biliyor, ekonomiyi ve liderliği biliyor ve enerji konusunu biliyor. Tamamen bu şekilde: Top!” Jusos'un federal başkanı Philipp Türmer (SPD), prosedüre endişe ile bakıyor: “Birlikteki sosyal kanat sözcüsü Dennis Radtke, sendika ekibini soğukkanlı ve anti-sosyal olarak nitelendirdi.” Türmer, “sosyal ve ekonomik yeterlilik arasındaki dengenin” gözlemlendiğinden şüphe ediyor.
Bu, Koalisyon Anlaşması için Birlik Müzakere Ekibine ait olan Ralph Brinkhaus (CDU) ile çelişiyor: “Bence bu iyi bir ekip. Karışıma bağlı, dışarıdan gelen kariyer değiştiricilere ihtiyacımız var. Ama aynı zamanda siyasetten deneyimli insanlara ihtiyacımız var.” Partinin sosyal kanadı için belirlenmiş bir eğitim ve aile bakanı olarak duran Karin Prien'i çağırıyor.
Wuppertal araç şirketi Stahlwillen'in genel müdürü Vera Bökenbrink ve Siyasi Ekonomist ve Yazar Maja Göpel de talk show turunda konuklar. Luigi Catapano, üçüncü neslin VW çalışanı ve otomotiv endüstrisindeki deneyimlerinden VW'de IG-Metall'a güven ekibi olarak rapor veriyor.
Girişimci Vera Bökenbrink, “Ekonomi ve enerji durumunda, muhtemelen ekonomiyi anlayan ve enerjiyi de anlayan birinin çok mutluyum” diyor. Tüm kabineden büyük umutları var. “Sanırım bir ton söylemeden önce konuşmayı bırakmalıyız. Belki de doğru olanlar.”
Göpel daha şüpheci: CDU sadece insanları ekonomiden almak için dikkatli olmak zorunda. “Siyasette gerçekten temsil etmek istediğiniz biraz dengeyi korumalısınız.” Buna ek olarak, gelecekteki hükümet şunları sormalıdır: “İklimi ekonomiye ve enerjiye karşı nasıl yapmayı nasıl başarabiliriz?” Göpel, Ekonomik İşler Bakanlığı ikliminin Ekonomik İşler Bakanlığı'na ait olduğu trafik ışığı hükümeti altındaki bölünmeyi bulur. Olası bir siyah ve kırmızı koalisyon durumunda, çevre bakanlığında iklim şimdi Çevre Bakanlığı'na atanacaktır.
ABD Başkanı Donald Trump için açıktır: Tarifeler gündemin en üstünde. Çelik ve alüminyum ithalatında yüzde 25'lik tarifeler, AB için gümrük tehditleri, otomobillerde yüzde 25'lik ithalat görevlerine. Tarifeler tehditler kadar çabuk eklenir. Bir sonraki tehdit Trump'a gelmede uzun değil. Maschmeyer “Trump'ı Amerika'nın imparatoru, kendiliğinden ilan etti” olarak görüyor.
Tur, Trump'ın tehditlerinin arkasında uzun vadeli bir strateji olup olmadığını tartışıyor. Maschmeyer, Trump'ın gümrük politikasının arkasındaki belirli bir taktiği tanımıyor. Maschmeyer, Trump'ın “gerçek bir planı olmadığına inanıyor. İrrasyonel”. Trump bir gayrimenkul kumarbaz. Göpel bunu farklı görüyor: “Çok dikkatli olmalıyız” diyor, ABD seçim kampanyasında “2025 Projesi” nde çalışan ve Trump'ın başkanlığını hazırlayan Miras Vakfı'na atıfta bulundu.
Trump, “mümkün olduğunca çok sayıda şantiye yaratmak için” diye açıklıyor Göpel. Bu, mahkemeleri ve yandaki bilimi azaltmak için dikkat dağıtıcı bir manevra. Türmer, tarifeler konusunun “daha derine indiğine” inanıyor. Trump her zaman tarifelerin hayranı olmuştur. Türmer, ABD başkanını “mercantilizmin destekçisi” olarak görüyor. Trump, dünya düzenini “daha fazla ihraç eden ve orada kimin kazanan” ile ilgili “ulusların rekabeti” olarak görüyor.
Trafik ışıklarının motorizasyonu otomobil endüstrisini yok etti
Alman ekonomisi açısından VW çalışanı Luigi Catapano şöyle diyor: “Korkular çok büyük. Sadece Volkswagen değil, tüm endüstri.” Catapano siyaseti “sadece kendisiyle meşgul” olduğunu eleştiriyor. Brinkhaus, “Yarım yıldır bir hükümetimiz olmadı” diyor ve önceki trafik ışığı anlaşmazlığına liderlik ediyor. Şimdi yeni hükümet “daha güvenilir” olmalı. “Yeni bir ülkeye ihtiyacımız var,” diye açıklıyor Brinkhaus.
Maschmeyer daha net kelimeler buluyor: “Aşırı düzenleme ile elektrikli otomobillerle yok ettiğimiz en güçlü ve en önemli endüstrimiz, aşırı düzenleme ile.” Bunun için Maschmeyer, Trafik Işığı Hükümeti ve Habeck'i suçluyor. Türmer ise şunları tutuyor: “VW yönetimi de buna katkıda bulundu.” Girişimci Vera Bökenbrink daha fazla bakmak istiyor. Ekonomide “tüm para gerçekten tutar”, çünkü girişimcilerin istikrara ihtiyacı var. Bu yüzden Bökenbrink olumlu olmaya devam ediyor: “Seçtiğimiz şeyle ilerleyebileceğimize güvenelim.”
Friedrich Merz'in 6 Mayıs'ta Şansölye seçilmesi iyi bir hafta sürüyor. SPD üyeliği oyu olumlu olması ve Sosyal Demokratların koalisyon anlaşmasını kabul etmesi şartıyla. Bu haftanın başında, CDU ve CSU bakanlarını duyurdu. Moderatör Louis Klamroth Pazartesi akşamı konuklarıyla ekonomiye bir göz atıyor ve gruba “Merz iş yapabilir mi?”
Ekonomik İşler Bakanlığı göreviyle ilgili olarak, küçük bir sürpriz vardı: Katherina Reiche (CDU) yeni ekonomik işler bakanı olmak. Halen E.ON kızı West Energy'nin başkanıdır ve zaten 1998'den 2015'e kadar Alman Bundestag'ın bir üyesiydi. Daha sonra Genel Müdür olarak Yerel Şirket Derneği'ne (VKU) taşındı. Şimdi siyasi Berlin'e geri dönmeli.
TV biçiminde girişimci ve yatırımcı Carsten Maschmeyer, “The Lion's Den”, bunun özgeçmişine göre iyi bir karar olarak görüyor. “Siyasi sirk biliyor, ekonomiyi ve liderliği biliyor ve enerji konusunu biliyor. Tamamen bu şekilde: Top!” Jusos'un federal başkanı Philipp Türmer (SPD), prosedüre endişe ile bakıyor: “Birlikteki sosyal kanat sözcüsü Dennis Radtke, sendika ekibini soğukkanlı ve anti-sosyal olarak nitelendirdi.” Türmer, “sosyal ve ekonomik yeterlilik arasındaki dengenin” gözlemlendiğinden şüphe ediyor.
Bu, Koalisyon Anlaşması için Birlik Müzakere Ekibine ait olan Ralph Brinkhaus (CDU) ile çelişiyor: “Bence bu iyi bir ekip. Karışıma bağlı, dışarıdan gelen kariyer değiştiricilere ihtiyacımız var. Ama aynı zamanda siyasetten deneyimli insanlara ihtiyacımız var.” Partinin sosyal kanadı için belirlenmiş bir eğitim ve aile bakanı olarak duran Karin Prien'i çağırıyor.
Wuppertal araç şirketi Stahlwillen'in genel müdürü Vera Bökenbrink ve Siyasi Ekonomist ve Yazar Maja Göpel de talk show turunda konuklar. Luigi Catapano, üçüncü neslin VW çalışanı ve otomotiv endüstrisindeki deneyimlerinden VW'de IG-Metall'a güven ekibi olarak rapor veriyor.
Girişimci Vera Bökenbrink, “Ekonomi ve enerji durumunda, muhtemelen ekonomiyi anlayan ve enerjiyi de anlayan birinin çok mutluyum” diyor. Tüm kabineden büyük umutları var. “Sanırım bir ton söylemeden önce konuşmayı bırakmalıyız. Belki de doğru olanlar.”
Göpel daha şüpheci: CDU sadece insanları ekonomiden almak için dikkatli olmak zorunda. “Siyasette gerçekten temsil etmek istediğiniz biraz dengeyi korumalısınız.” Buna ek olarak, gelecekteki hükümet şunları sormalıdır: “İklimi ekonomiye ve enerjiye karşı nasıl yapmayı nasıl başarabiliriz?” Göpel, Ekonomik İşler Bakanlığı ikliminin Ekonomik İşler Bakanlığı'na ait olduğu trafik ışığı hükümeti altındaki bölünmeyi bulur. Olası bir siyah ve kırmızı koalisyon durumunda, çevre bakanlığında iklim şimdi Çevre Bakanlığı'na atanacaktır.
ABD Başkanı Donald Trump için açıktır: Tarifeler gündemin en üstünde. Çelik ve alüminyum ithalatında yüzde 25'lik tarifeler, AB için gümrük tehditleri, otomobillerde yüzde 25'lik ithalat görevlerine. Tarifeler tehditler kadar çabuk eklenir. Bir sonraki tehdit Trump'a gelmede uzun değil. Maschmeyer “Trump'ı Amerika'nın imparatoru, kendiliğinden ilan etti” olarak görüyor.
Tur, Trump'ın tehditlerinin arkasında uzun vadeli bir strateji olup olmadığını tartışıyor. Maschmeyer, Trump'ın gümrük politikasının arkasındaki belirli bir taktiği tanımıyor. Maschmeyer, Trump'ın “gerçek bir planı olmadığına inanıyor. İrrasyonel”. Trump bir gayrimenkul kumarbaz. Göpel bunu farklı görüyor: “Çok dikkatli olmalıyız” diyor, ABD seçim kampanyasında “2025 Projesi” nde çalışan ve Trump'ın başkanlığını hazırlayan Miras Vakfı'na atıfta bulundu.
Trump, “mümkün olduğunca çok sayıda şantiye yaratmak için” diye açıklıyor Göpel. Bu, mahkemeleri ve yandaki bilimi azaltmak için dikkat dağıtıcı bir manevra. Türmer, tarifeler konusunun “daha derine indiğine” inanıyor. Trump her zaman tarifelerin hayranı olmuştur. Türmer, ABD başkanını “mercantilizmin destekçisi” olarak görüyor. Trump, dünya düzenini “daha fazla ihraç eden ve orada kimin kazanan” ile ilgili “ulusların rekabeti” olarak görüyor.
Trafik ışıklarının motorizasyonu otomobil endüstrisini yok etti
Alman ekonomisi açısından VW çalışanı Luigi Catapano şöyle diyor: “Korkular çok büyük. Sadece Volkswagen değil, tüm endüstri.” Catapano siyaseti “sadece kendisiyle meşgul” olduğunu eleştiriyor. Brinkhaus, “Yarım yıldır bir hükümetimiz olmadı” diyor ve önceki trafik ışığı anlaşmazlığına liderlik ediyor. Şimdi yeni hükümet “daha güvenilir” olmalı. “Yeni bir ülkeye ihtiyacımız var,” diye açıklıyor Brinkhaus.
Maschmeyer daha net kelimeler buluyor: “Aşırı düzenleme ile elektrikli otomobillerle yok ettiğimiz en güçlü ve en önemli endüstrimiz, aşırı düzenleme ile.” Bunun için Maschmeyer, Trafik Işığı Hükümeti ve Habeck'i suçluyor. Türmer ise şunları tutuyor: “VW yönetimi de buna katkıda bulundu.” Girişimci Vera Bökenbrink daha fazla bakmak istiyor. Ekonomide “tüm para gerçekten tutar”, çünkü girişimcilerin istikrara ihtiyacı var. Bu yüzden Bökenbrink olumlu olmaya devam ediyor: “Seçtiğimiz şeyle ilerleyebileceğimize güvenelim.”